onsdag 14. september 2011

Rapport fra NLBs skriveleir av Kasper

Dette er en rapport om hvordan jeg hadde det på skriveleiren på Huseby i år. Det var en fin skriveleir, fordi vi skrev mange tekster og fordi vi var på utflukter til Hovedøya og operaen i Bjørvika. Noe av det som skjedde der var at jeg satt på taket av operabygningen.
Foto av gjengen på operataket etter omvisninga.

Dessuten så vi filmen Maskeblomstfamilien. Det var en ganske brutal film om en gutt som heter Adrian, og faren hans dør. Søsteren hans, Emilie dør også, og moren hans kommer på sykehus. Da tar tanten til Adrian seg av ham, og hun er ikke så grei mot ham. Adrian har det dårlig på skolen også, bl.a fordi han blir mobbet. Men selv om filmen var brutal, likte jeg den likevel.

Jeg snakket også med de andre deltakerne på skriveleiren. Vi snakket bl.a om bøker og forskjellige innlesere. Vi snakket om Ingard Kristiansen som leser inn Bert og brødrene og Bert og Becka boys. En av deltakerne fortalte om en gang hun var syk, og spurte etter bøker fra NLB. Så fikk hun lydbøker fra NLB, og den første hun oppdaget het Veronika vil dø.
Den siste kvelden var det fest, og så gjorde vi hva vi ville. Jeg og noen andre satt i et rom, og det var noen voksne der også. Jeg sang sanger, for eksempel en av sangene til Cornelis Wresvijk. Den begynte sånn: I nat jag drømte nogot som jag aldri drømt førut. Jag drømte det var fred på jord og alla krig var slut. Eli Frisvold syntes også at det var en fin sang, og hun var med å synge den.

Jeg synes det har vært en fin skriveleir, og noe av det jeg har lært på leiren er at jeg kanskje ikke bør bruke etternavn på personer i bøkene jeg skriver hvis det er personer som finnes på ordentlig.

Foto av Kasper som skriver en tekst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar